u är våren här dax att börja fixa med bus excitern. i höstas så köpte jag en rotax643 som vi tryckte i yamman men efter två hundra meter så började den läcka ur bulltarna länkst fram rakt ovanför rave ventilerna. Jag hoppades på att de var bara att efter dra men ooo nej gägorna och gotset var hel förstört i cylindrarna om man har lite vana ska man varra försiktig med dom två bultarna eftersom att gotset är mycket tunnare där men det viste nog inte skojjaren jag köpte den av.
tjoho så fick jag tag på 650cc tikka race cylindrar och tikka racehead + insug.
Mitt orginal block ska nu portas och finas till så att de passar. Den trevlige mannen jag köpte detta av hadde 132hk inte dårligt för en gammal 643a kan nog bli kul i en liten exciter från 1991. Kan 670 pipa/pipor passa eller går det att modifiera orginal pipan så att den kan passa detta trim lite ont om plats i motorrummet. Kom med förslag
bilder kommer snart:biggrin1:
tjoho så fick jag tag på 650cc tikka race cylindrar och tikka racehead + insug.
Mitt orginal block ska nu portas och finas till så att de passar. Den trevlige mannen jag köpte detta av hadde 132hk inte dårligt för en gammal 643a kan nog bli kul i en liten exciter från 1991. Kan 670 pipa/pipor passa eller går det att modifiera orginal pipan så att den kan passa detta trim lite ont om plats i motorrummet. Kom med förslag
bilder kommer snart:biggrin1: