ext 530 -91 käkar halvljus

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
nu har jag fått ett irriterande problem. Det går halvljus utav bara helsike. Det blir precis som om voltregulatorn lagt av att det lyser tvärstarkt och lampan brinner. Men inte alltid. Utan bara då och då. Helljuset klarar sig alltid. Har funderat på om det kan vara glapp någonstans eller att voltregulatorn lagt av eller har dålig jord, men i de fallen borde även helljuset fara när det används. Sen undrar jag var voltregulatorn sitter på min skoter. Tips och teorier mottages varmt.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Jo hittade den igårkväll, och den satt löst och skallrade runt, la in ett par brickor och drog åt den hårt. Köpte ett par nya h4 och får se om det var så enkelt att halvljuset for bara för att voltregulatorn satt löst, med dålig jord som följd.

Tack för hjälpen!

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
halvljusen fortsätter att fara, så nu undrar jag hur jag mäter regulatorn och vilka värden jag ska ha.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Fått uppfattningen av att de här regulatorerna är.. kassa. Är inne på min tredje sedan ifjol, men denna håller. Tipset är att inte köpa en universalare utan att betala 250:- för en arctic-pirat om du har vägarna förbi hos Marin & motortjänst i Strömsund. :eek: