cpuser skrev:
skotern går bra i ca 1000m sen tål den mindre o mindre gas tillslut går den bara på tomgång.Men om jag bara stannar den och startar den så går den bra i ca 1000m igen och så får jag hålla på.Har tagit ur stiften vid några tillfällen och då är dom blöta.Och när den börjar gå dåligt och jag vrider av nyckeln eller stoppknappen fram o tillbaka utan att motorn stannar så går den förfullt igen i ca 500 meter
Har du provat förbi koppling/bygling enligt mitt tidigare förslag?
Har du kollat fel kods blink på styrenheten ? (om "datarn" anser att allt är ok, ska komma en blink när tändningen slås på)
om du gjort det och det fortfarande dj...as kan det vara motor temp givaren till efi:n (sitter en trångt och eländigt under spjällhuset) som fått för sej att det är svinkallt ute och därför fetar på...
De här inspruten har en inbyggd anti- ras funktion, om "datorn" får information om att det går för varmt (kylvätskan) fetar den åxå på.
Då båda dessa "förfett" förhållanden kan relateras till tempgivaren (defekt givare eller glapp kortis eller avbrott i kablage eller kontaktstycke)
kan du ju kolla dessa ......... det sitter en givare som känner luft tempen i insugs boxen åxå, den kan ställa till samma problem.
Många lite äldre EFI maskiner har blivit som nya på en rejäl kontakt rengörings kväll!