Extra kylning Tundra Xtreme?

RangerLts

Medlem
4 mar 2010
28
0
1
Hej
Jag funderar på att byta upp mej från en Tundra 550 till en Xtreme men då jag "krypkör" endel och även ibland bogserar runt familjen i en pulka så blir man ju lite orolig över varmgång som enligt vad jag läst ibland kan vara ett problem med dessa maskiner!
Finns det någon beprövad lösning med elfläkt eller extra kylare som man kan montera???

Just varmgångsproblemet är ju nåt som 550:n är bättre på men den tar för mycket soppa och förgiftar pulkpassagerarna samt att dom där 50-60 extra hästkrafterna och 20mm högre kammarna kan vara bra att ha ibland!
 

RangerLts

Medlem
4 mar 2010
28
0
1
Men vad ska du med hästarna när du har en LTS framvagn på Xtreme. Du ska ju ha en Freeride
Nä jag ska inte ha en Freeride, även i lössnön kan hästar vara bra att ha och där är Lts en klar fördel! Jag ska inte köra fort på lederna så Lts duger gott åt mej!

Jag har kört alla motorvarianter i Tundra och helt klart är att 600ACE är slöare än 550 och Xtreme är en grym skoter enligt min smak bara man löser kylningsproblemet!!!
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Googlar också efter lösningar. 800e-tec bcxen ville gå varm sist jag var ute. Vart mycket krypkörningar och eftersom det har varit lite snö på träden även en massa stopp för att röjja upp så man taf sig fram. Fläkt vore bra eftersom det är mycket kryp+tomgångskörning.

skickat via tapatalk från S3an