Färgkod sivlerfärgad trailingarm, srx, sxr mm

turbobertil

Medlem
24 nov 2008
6
0
1
Söker efter en färgkod till de silverfärgade trailingarmarna på SXR och SRX mfl modeller från 01-02, någon som vet?

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Enklast är nog om du åker förbi nån som kan bryta rätt färg, Yamaha har sina egna färgkoder och går inte att använda sig av när man ska ha en specifik färg.

turbobertil

Medlem
24 nov 2008
6
0
1
Jag har varit i kontakt med två återförsäljare och de ger ju inte speciellt mycket som sagt.
Jag har lånat hem färgkartor från en lackerare härifrån stan och hittat en blandning från Glasurit som jag tyckte passade bra men sen fick jag veta att de slutat att göra sprayburkar hos lackeraren här så jag har inte så mycket nytta av det.
Det är ju inte heller en bilmärkesfärgkod utan bara en kod ur Glasurits färgsortiment så den koden kan jag inte ta med till nån annan som blandar färg i sprayburkar om de inte har just Glasurit som färgleverantör.

Jag tänkte att nån redan lackat sina och visste vilken färg de använt.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Annars har en bra färghandlare en färgupptagare (scanner) som talar om för datorn vilken färg som är närmast.

turbobertil

Medlem
24 nov 2008
6
0
1
Ja jag var in på den sidan förut men de borde ha skrivit ut vilket färgkod färgen har och till vilket bilmärke det tillhör, navistar silvermetallic är lite svår att hitta då, sen under står de ju duponts kod men då gäller det ju att de som ska blanda färgen har kör med dupont som färgleverantör annars funkar det inte.
Tog med mig det färgprov som jag tyckte passade bäst från ena lackeraren, det tar jag med mig till en annan stad där får jag jämföra med deras färgkartor från deras färgleverantör för att matcha den färgen som de sedan får blanda till och lägga på sprayburk.
Svårare var de inte.. :D

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Jo sånt där är kasst. Då Yamaha inte säljer bättringsfärg... Lika bra i att strunta hur den ser ut och fixa till det istället då man säljer den. Och då lacka om alla stag i framvagnen.
Om man nu ids.. det dvs :)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sakta i backarna nu... Yamaha färg _Finns_ att köpa, kanske inte hos ÅF!
Men man får vända sig åt de som tillverkar färgen åt Yamaha..

Här är färgen du letar efter:

http://www.colorrite.com/product/yamaha-0660-silver-metallic-1-sm1-1956.cfm

---------------------------------------------------------------------

TIPS:

Surfa in på:
http://216.37.204.206/xtremepowersports/Yamaha_OEM/YamahaSnow.asp

Välj årsmodell och modell du har!
Kommer det stå längst upp i listan där = Model Info - Color Chart

Där kommer det vara en tabell med olika nummer _OCH_ bokstavs kombinationer för färgens kod.
När du väl fått reda på vilken färgkod du behöver, surfa in på:
http://www.colorrite.com

I deras sökruta skriver du in nr eller namn betäckningen på koden du hitta hos sprängskissen..

(Detta ska även finnas i instruktionshandboken)

//Yamaha_Nisse