Fästen i bandtunneln för sadelväskor..

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hej! Jag har köpt sadelväskor som jag tänkte kunna fästa på min nytro. Vet någon av några bra fästen som man kan skruva/nita fast på utsidan av bandtunneln för att fästa sadelväskorna. Har försökt hitta nåt liknande de klämlås som sitter på tunna spännband, då skulle man ju kunna dra genom banden från väskorna direkt och låsa fast! Har dock inte hittat nåt som går att ha till fast montage.. Man skulle ju kunna ta en stump av ett spännband med låset och fästa genom bandet, men då kommer ju låset att hänga och slå när man inte har väskorna på skotern.

Är det nån här som har satt dit nåt liknande? Var hittar man i så fall såna lås eller liknande för fast montering?

/M

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Köpte precis klämmor till banden på Heds. Hur bra som helst att nita fast eftersom det var ett hål i dom.[/

Tackar!!! Väskspänne heter det visst!! Varför frågade jag inte här tidigare?? Nu har man suttit och googlat alldeles för länge i onödan utan att hitta nåt!

Är det nån som vet var man kan få tag i likadana spännen billigare? På heds blir det ju 256:- med frakt för fyra stycken.. Känns som ett överpris tycker jag.. Blir ju halva priset av vad väskorna kostade. Måste ju finnas billigare på andra ställen, ex ebay?

/M

Last edited: