får det finnas några sprickor överhuvudtaget i primären`?

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
får det överhuvudtaget fins antydan tikll sprickor i primärvariatorn? på innerskivas finns små sprickor runt om "axeln" sprickorna är kanske mellan 1-3.5mm långa och verkar inte särskilt djupa.

är det bara att byta eller kan man köra`? är spekulant på denna maskin, därför jag frågar. eller får man en aluminiumbit i hjärnan om man kör?

ves700.

mvh

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
34
Arvidsjaur
På yamahan jag hade (MM700) så fanns de sånna sprickor i primären och jag körde 3 hårda säsonger utan att de hände något.
MVH

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
får det överhuvudtaget fins antydan tikll sprickor i primärvariatorn? på innerskivas finns små sprickor runt om "axeln" sprickorna är kanske mellan 1-3.5mm långa och verkar inte särskilt djupa.

är det bara att byta eller kan man köra`? är spekulant på denna maskin, därför jag frågar. eller får man en aluminiumbit i hjärnan om man kör?

ves700.

mvh

Hej.
hade samma problem med min.
om du allt för modan ska köpa den ska du iallafall pruta ner priset för en beg/ny. ca 2500kr på skorten.
Ja, det kan gå fort som tusan det där. har ej varigt med om det där själv men.
en som liknade det där med att spela rysk rolett, och när det går sönder så kan du ju sitta å räkna på det att en bot inte väger mycket men, om man gåll er stålet så snurrar det ordentligt där inne, å ja det kan bli gravsten då.
Inte för att skrämma bort dig, är rena sanningen.
lycka till med köpet.
/N:beer: