för liten motor eller?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Som rubriken lyder, här om dan när jag var och körde så kom det värsta dikét, så drog jag på fullgas och den ställde ju sig nästan rakt upp, och jag håller fullgas fortfarande och då åker den sakta ner, min fråga lyder alltså så här Är en 583 Rave för liten motor för att gå på rullen? man får intens upp den med 2 på, har även släppt på balata remmarna.... nån idé? gillar rull körning xD

Mvh sund!

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
ja asså det är en artic boggie med en 32mm matta, väldigt sliten! jo, vad ska man köra på för drevning?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
okej, kanske dax att byta då..
Nja, man brukar kunna dreva ner 2 kugg på lilla drevet utan kedje byte..
okej, nå förslag på nån som skoter som är gansla billig och reser? 20-30 tusen får den kosta, polare köpte just en enduro 600sp - 01 reste som fan! vart ganska sugen på sen sån men...

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Rave 800 är ju känd för rulleåkningen ^^ går nog att hitta kring eller under 30 000:- :)

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
haha joo bara du söker på Youtube på rave 800 så kommer det alltid upp nån som drar på rullen ^^ glömmde säga att jag inte är så förtjust i artic xD

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Inte ?
dom flesta brukar väl kunna dreva ner 2 kugg utan att korta/byta kedjan ?
Det beror ju helt på vilken kombination av Kedja & Drev som redan sitter där innan man börjar ändra som avgör vad som går och inte går...
Mao. det går ej att generalisera att det brukar funka med 2 kugg ner utan att göras någonting annat.

.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Det beror ju helt på vilken kombination av Kedja & Drev som redan sitter där innan man börjar ändra som avgör vad som går och inte går...
Mao. det går ej att generalisera att det brukar funka med 2 kugg ner utan att göras någonting annat.

.

Nja, det har du ju rätt i..
Men dom skotrar jag drevat ner har det då funkat..