Var ute i garaget ikväll och fick för mig att mäta spänning på batteriet, visade runt 12,65 volt. Sen gjorde jag samma sak med motorn på tomgång (runt 1800varv) och då var spänningen en bit över 15V och när jag gav lite gas så ökade spänningen
Har jag fel på voltregulatorn isf? Om JA tycker jag det är obegripligt att inte baklamporna och instrumentlamporna på skotern gett upp, om nu inte felet råkade uppstå som av en slump just ikväll
Tilläggas skall för er som är bekanta med min skoter är att jag haft xenonlyse monterat på skotern, men jag plockade bort det för någon vecka sedan och vid testtillfället ikväll satt inga glödlampor överhuvudtaget i framlysena (skall vara 2 * H4), inte för jag tror det har någon påverkan i detta fall
Har jag fel på voltregulatorn isf? Om JA tycker jag det är obegripligt att inte baklamporna och instrumentlamporna på skotern gett upp, om nu inte felet råkade uppstå som av en slump just ikväll
Tilläggas skall för er som är bekanta med min skoter är att jag haft xenonlyse monterat på skotern, men jag plockade bort det för någon vecka sedan och vid testtillfället ikväll satt inga glödlampor överhuvudtaget i framlysena (skall vara 2 * H4), inte för jag tror det har någon påverkan i detta fall