För mycket olja?

svl_kent

Ny medlem
7 jul 2013
4
0
1
Sundsvall
Hej!
Har en Skidoo Touring 583 -98 med separat smörjning
Om jag kör ex på led långsamt med den så börjar den "bluddra" och gå dåligt, får jag då inte möjlighet att "dra ur de" så stannar den till slut och enda sättet att få igång den är att byta stift.
Finns det nån justering nånstans man ska ställa när det gäller ex oljetillförsel eller är det nåt som är paj?

/Kent

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Låter mer som att den blir dränkt i soppa.
Svårt att säga varför mej jag hadde börjat med att se över så ingen okunnig fixat med förgasarna.

Vet ej vilken typ av förgasare det är så jag vet om det är luft eller bränsleskruvar men vilket som kolla inställningen på dom. dra dom i botten och vrid ut 1.5 varv.
Kolla vilket läge nålarna sitter i. Grundinställning brukar vara mitten läget.

annars är det inte omöjligt det är något problem med förgasarna så dom behöver ses över. Men oljan tror jag inte på.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Låter mer som att den blir dränkt i soppa.
Svårt att säga varför mej jag hadde börjat med att se över så ingen okunnig fixat med förgasarna.

Vet ej vilken typ av förgasare det är så jag vet om det är luft eller bränsleskruvar men vilket som kolla inställningen på dom. dra dom i botten och vrid ut 1.5 varv.
Kolla vilket läge nålarna sitter i. Grundinställning brukar vara mitten läget.

annars är det inte omöjligt det är något problem med förgasarna så dom behöver ses över. Men oljan tror jag inte på.
x2

Låter som den får för mkt soppa.