För och nackdelar med vmax xt 500?

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Hej nu har jag hittat en Yamaha vmax xt 500 , och jag undrar om denna maskin är nått att ha. Den har gått 900 mil och kolvarna är bytta.

För/nackdelar med denna maskin?

Mvh Fredrik

BOLIN_

Aktiv medlem
18 jan 2011
78
0
6
Gislaved
Visst den är säkert bra och så och kan vara riktigt fräsch men ska du köpa en V-max så tycker jag att du ska satsa på en 700 trippel som jag, ångrar inte att jag köpte mig en sån och vilket ljud! Sen att det är bland de hållbaraste tvåtaktsmotorerna som suttit i en skoter är ju inte heller fel då de är riktigt driftsäkra! Jag hade hellre satsat på en yamahatrippel än en 500!

Mvh Christoffer :)

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Hej.

Ja jag har hört att Yamaha tripplar ska vara drift säkra, men då är ju dom lite dyrare i inköp och drar väl relativt mer bränsle? Vet du inget om rotax 583 då?

Tack för ditt svar och intresse.
Mvh Fredrik

Bengan75

Aktiv medlem
12 dec 2011
72
0
6
Sollefteå
Vetifasen om de e varken mycket dyrare i inköp eller drift om jag ska va ärlig, bensinförbrukningen har mycket göra med gashandtagets vinkel mot styret. Men om vi säger så här, när du håller jämn takt med en 500 så drar en 700-trippel väsentligt mindre för då plågar man den inte direkt.

Men kolla runt på blocket på priser, tycker mig sett en hel del 700or billigt både V-Max, SXR och SRX

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Tycker ärligt att min trippel 700 inte tar mycket bensin. När sambon har kört 2,1 l/mil å när jag har kört 2,5 l/mil . Spelar nästan ingen roll hur man kör max 2,5l/mil . Det är fruktansvärt lite med tanke på vilken prestanda man har . Mina nyare maskiner har dragit mer alltid. Men denna maskin har pipor och lite annat godis 147hk. Kan nog vara så att den är väldigt bra injusterad/ bestyckad.
Jag skulle lätt valt en trippel till denna maskintyp

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Ja de skulle vara kul att ha en sån maskin, men tror de är mer ljudet som lockar än själva skotern,
Men vet ni inget om rotax 583:eek:rna då? Skulle vara kul om nån erfaren förare ville besvara den frågan :)

Mvh Fredrik

Bengan75

Aktiv medlem
12 dec 2011
72
0
6
Sollefteå
Vad undrar du om Rotax 583? Sitter det en sån i Yamahan, eller vad? Föreslår annars frågor om rotaxmotorer i Skidoo eller Lynx-forumet..

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Ne jag vet att dom inte sitter i Yamaha, och du verkar oxå vara medveten om de märkte jag i din trevliga text:)