Visst den är säkert bra och så och kan vara riktigt fräsch men ska du köpa en V-max så tycker jag att du ska satsa på en 700 trippel som jag, ångrar inte att jag köpte mig en sån och vilket ljud! Sen att det är bland de hållbaraste tvåtaktsmotorerna som suttit i en skoter är ju inte heller fel då de är riktigt driftsäkra! Jag hade hellre satsat på en yamahatrippel än en 500!
Ja jag har hört att Yamaha tripplar ska vara drift säkra, men då är ju dom lite dyrare i inköp och drar väl relativt mer bränsle? Vet du inget om rotax 583 då?
Vetifasen om de e varken mycket dyrare i inköp eller drift om jag ska va ärlig, bensinförbrukningen har mycket göra med gashandtagets vinkel mot styret. Men om vi säger så här, när du håller jämn takt med en 500 så drar en 700-trippel väsentligt mindre för då plågar man den inte direkt.
Men kolla runt på blocket på priser, tycker mig sett en hel del 700or billigt både V-Max, SXR och SRX
Tycker ärligt att min trippel 700 inte tar mycket bensin. När sambon har kört 2,1 l/mil å när jag har kört 2,5 l/mil . Spelar nästan ingen roll hur man kör max 2,5l/mil . Det är fruktansvärt lite med tanke på vilken prestanda man har . Mina nyare maskiner har dragit mer alltid. Men denna maskin har pipor och lite annat godis 147hk. Kan nog vara så att den är väldigt bra injusterad/ bestyckad.
Jag skulle lätt valt en trippel till denna maskintyp
Ja de skulle vara kul att ha en sån maskin, men tror de är mer ljudet som lockar än själva skotern,
Men vet ni inget om rotax 583rna då? Skulle vara kul om nån erfaren förare ville besvara den frågan