Har en V-max 500 xt från 98, som jag har haft isär förgasarna på och rengjort dem från skit. När jag nu har satt tillbaka allt så går den inte som den gjorde innan. Det är inte samma ”klipp” i den längre ger kanske bara typ 75% och den låter som en 4-taktare på tomgången, men annars går den jämt och fint inget blöder eller nåt. De inställningar jag har gjort är att synka trottlarna (diffar kanske en halv millimeter), och ställt luft skruvarna till grundläge som jag tror är 1 och ¾ varv. Trots detta är den inte som den var förut.
Är det nån som vet vad mer man kan ställa in eller hur luftskruvarna ska ställas?
Sitter en 25 mm kammars matta på den och har funderat på att bytta till åtminstone 32 mm är det nån som gjort de på den här modellen? Blev det nån skillnad i snön, eller blir den ändå lika ”snörädd”?
Är det nån som vet vad mer man kan ställa in eller hur luftskruvarna ska ställas?
Sitter en 25 mm kammars matta på den och har funderat på att bytta till åtminstone 32 mm är det nån som gjort de på den här modellen? Blev det nån skillnad i snön, eller blir den ändå lika ”snörädd”?