För att göra det enklast, tror jag att du tar bort dynan, lossar tanken, så att du kan dra bak den lite. Då ser du anslutningen som slangen till bränslepumpen sitter på. Denna anslutning sitter ipressad i en gummibussning, och går alltså dra ut ur tanken. När du fått ut den, så sätter du förslagsvis dit en ny slang, med klammer. Sen ska du "bara" trycka tillbax den igen, och skruva ihop allt.
Du kan ju för säkerhets skull kolla om den sitter lätt åtkomlig innan du river loss dynan osv, följ bara slangen från bränslepumpen. Jag TROR att det blir lättast att ta bort dyna och tank.
Angående vaccumslangen: Man kan väl börja med att säga att man inte ska få bensin i munnen om man suger i den slangen, dvs om man suger på vevhusändan av slangen. Om så är fallet har membranet gått i pumpen.
Om man vill testa pumpen utan att ta isär den, så kan man lossa en soppaslang på förgasaren och prova rycka i snöret och se om det skvätter ut nåt ur slangen. Om man rycker ordentligt, så ska det skvätta ganska "mycket". Tänk på brandrisken! Man måste ha tändstiften på sin plats för att få verklighetstroget vaccum då man testar.
Om du vill prova pumpa soppa med munnen som vaccumpump, så önskar jag dig lycka till...
Man måste blåsa-suga-blåsa-suga-blåsa osv i ganska bra tempo... Hehe...