Efter en total renovering av skotern så har jag äntligen fått ihop den!
Fick igång skotern och gick bra på tomgången. Varvade mycket och ökade successivt men justerade på tomgångsskruven så han gick ner i varv. Sedan började han låta väldigt konstigt, skulle tro att han bara gick på en cylinder.
Gick iallafall in och när jag kom ut igen och startade så går han bra och tomgången ligger stadigt mellan 3000 - 3500. Gasar man lite så varven går upp i ~4000 så stannar han där och går ej ner i varv. Justerade ner tomgången till 2500 och körde ut skotern ur garaget. Om jag gasar mer än 1/4 så dör skotern. Förgasaren är garanterat boven men vet ej hur jag ska åtgärda detta.
(Luftburken och dpm var ej monterad)
Körde 20 meter och då jag ska stanna går skotern framåt på tomgången. Har satt på en ny rem och den ligger, som den gamla, högt över sekundären. Så behöver också hjälp med att justera variatorn!
Har kollat i andra trådar och hittat informationen att det ska finnas 3 insexskruvar som får ner remmen i sekundären, kan detta stämma?
Fick igång skotern och gick bra på tomgången. Varvade mycket och ökade successivt men justerade på tomgångsskruven så han gick ner i varv. Sedan började han låta väldigt konstigt, skulle tro att han bara gick på en cylinder.
Gick iallafall in och när jag kom ut igen och startade så går han bra och tomgången ligger stadigt mellan 3000 - 3500. Gasar man lite så varven går upp i ~4000 så stannar han där och går ej ner i varv. Justerade ner tomgången till 2500 och körde ut skotern ur garaget. Om jag gasar mer än 1/4 så dör skotern. Förgasaren är garanterat boven men vet ej hur jag ska åtgärda detta.
(Luftburken och dpm var ej monterad)
Körde 20 meter och då jag ska stanna går skotern framåt på tomgången. Har satt på en ny rem och den ligger, som den gamla, högt över sekundären. Så behöver också hjälp med att justera variatorn!
Har kollat i andra trådar och hittat informationen att det ska finnas 3 insexskruvar som får ner remmen i sekundären, kan detta stämma?
Last edited: