Förgasarbestyckning 600 HO -04

foobar

Medlem
16 mar 2006
6
0
1
Köpte mig en Renegade 600 -04 i vintras. Det blev ganska snart uppenbart att dom går väldigt fett med orginal bestyckningen. Skall bestycka om och tänkte någon har laborerat och kommit fram till en lyckad kombination? Finns en del info från USA/Kanada men dom kör ju på så lågoktanigt bränsle, vore kul att höra vad som funkar i svenska förhållanden, dvs -20 grader och 95 oktan.

Tänkte börja med 370 huvudmunstycke och ev sänka nålen men tunnare shims (finns det att köpa?)
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
foobar skrev:
Köpte mig en Renegade 600 -04 i vintras. Det blev ganska snart uppenbart att dom går väldigt fett med orginal bestyckningen. Skall bestycka om och tänkte någon har laborerat och kommit fram till en lyckad kombination? Finns en del info från USA/Kanada men dom kör ju på så lågoktanigt bränsle, vore kul att höra vad som funkar i svenska förhållanden, dvs -20 grader och 95 oktan.

Tänkte börja med 370 huvudmunstycke och ev sänka nålen men tunnare shims (finns det att köpa?)
De kör inte med så lågoktanigt bränsle där, saken är den att oktantalen mäts i olika enheter. RON och MON, det första är här i Europa och det sistnämda i USA. Angående bestyckning så är det ju flera variabler som spelar in så det är ju inte säkert att en bestyckning som fungerar bra för en person fungerar bra för nästa, och munstycken är inte särskilt dyra (20-40kr) testa att gå ner 10 i storlek åt gången till dess du hittar rätt.
 

foobar

Medlem
16 mar 2006
6
0
1
Skruvade i 370 huvudmunstycken och 15 lågfart. Går mycket bättre på lågfart och mellanregister nu. Mycket rappare direkt från dragläge. Verkar fortfarande finnas marginal på bränslemängden. Skall prova sänka nålen eller byta nål när jag kört ett tag.