Förgasarbestyckning

MrCharlie

Ny medlem
23 dec 2009
4
0
1
Nyköping
Jag har en Rmk 700-05 som jag köpt ett SLP avgassystem och SLP high flow intake kit till.Den är standard förutom boost bottle och boysen reeds.Munstycken som sitter i är 460mj jag tycker den går bra på dom höjderna och temperaturerna jag kör på(typ havsnivå,max-15grad)SLP rekomenderar 500mj till pipan men jag tycker det verkar vara för stort eller har jag fel?
Vad annars för storlek ska jag börja med när jag monterat pipan och intake kitet?

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Varför inte börja med 500 när dom rekommenderar det? Är trots allt bara 4 str större och du riskerar inte att den nyper direkt? Surar den totalt med 500 kan du kliva ner till 480 direkt och sen är du bara 1 str ifrån det du kör idag!?

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Men även om den går bra/rent med 500mj så får du inte glömma bort att kolla stiften efter första fullgasrepan, använd helst tändstiften som sitter i då det är lättare att läsa av gamla stift än nya..
Lycka till

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Jag har en Rmk 700-05 som jag köpt ett SLP avgassystem och SLP high flow intake kit till.Den är standard förutom boost bottle och boysen reeds.Munstycken som sitter i är 460mj jag tycker den går bra på dom höjderna och temperaturerna jag kör på(typ havsnivå,max-15grad)SLP rekomenderar 500mj till pipan men jag tycker det verkar vara för stort eller har jag fel?
Vad annars för storlek ska jag börja med när jag monterat pipan och intake kitet?
Stämmer bra det som du tycker,SLP.s rek.brukar vara rätt fet bestyckad för svensk bensin,har varit så på alla slp&psi rör på polarisarna jag haft genom åren(utom på början av 90talet,då indy 500,650 var nya skotrar,då funkade deras rek.rätt bra,men då var det ju blyad soppa....),men som sagt bättre prova för fett i början,kolvar kostar:bigsmile:

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
tror att det är svårt att titta stift efter en repa du måste nog köra lite så dom hinner få rätt färg men böjar du stort är det inte så toligt att den skulle få för lite

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
kör 470 i min 800, vforce3 reeds slp singelpipa å portat block å cylindrar nålen på läge 3.5

å en kompis till mej kör rmk 700 01a utan ves med 420huvud å nålen på läge 3.5 fin färg på stiften