Håller på att bli galen att jag inte får fina ljusbruna tändstift.
Jag drar oftast pulka, och ligger på en hastighet av 20km/h
Tog upp nålarna igår och såg att dom stod i olika läge.
Jag hittade en manual och där står det så här.
Main Jet: 420
Pilot Jet: 50
Jet needle: 9DGl01-60 / 4
Starter: 140
Fuel Screw: 1,5 varv
Air Screw: 0,5 varv
Jet needle: 9DGl01-60 / 4 4:an betyder det att den ska vara i läge 4 (näst fetaste)?
Jag har även satt dit ny boysen reeds blad, brukar man få skruva in luftskruven då?
läser man här http://www.braigasen.com/funktion.htm, så skriver domså här om luft skruven:
.Vid rätt bestyckad förgasare bör luftskruven vara utskruvad ett och ett halvt varv. Om den måste skruvas ut (eller in) mer än ett varv från denna grundinställning tyder detta på felaktigt val av lågfartsmunstycke. Denna krets inverkar från helt stängd trottel upp till kvarts gas
Lite konstigt då att det står 0,5 varv i manualen då (skruvar jag ut den mer skenar den i tomgång), jag vill hellre skruva in den lite mer än ett halv varv.
Jag drar oftast pulka, och ligger på en hastighet av 20km/h
Tog upp nålarna igår och såg att dom stod i olika läge.
Jag hittade en manual och där står det så här.
Main Jet: 420
Pilot Jet: 50
Jet needle: 9DGl01-60 / 4
Starter: 140
Fuel Screw: 1,5 varv
Air Screw: 0,5 varv
Jet needle: 9DGl01-60 / 4 4:an betyder det att den ska vara i läge 4 (näst fetaste)?
Jag har även satt dit ny boysen reeds blad, brukar man få skruva in luftskruven då?
läser man här http://www.braigasen.com/funktion.htm, så skriver domså här om luft skruven:
.Vid rätt bestyckad förgasare bör luftskruven vara utskruvad ett och ett halvt varv. Om den måste skruvas ut (eller in) mer än ett varv från denna grundinställning tyder detta på felaktigt val av lågfartsmunstycke. Denna krets inverkar från helt stängd trottel upp till kvarts gas
Lite konstigt då att det står 0,5 varv i manualen då (skruvar jag ut den mer skenar den i tomgång), jag vill hellre skruva in den lite mer än ett halv varv.