Förgasarläckage IQ RR

pette_mm

Aktiv medlem
25 mar 2008
56
0
6
Hej!
Har en IQ RR -09 där den vänstra förgasaren läcker bensin. Har tagit upp den och kollat alla packningar är hela och de ser bra ut. Drar åt dom och monterar dom på skotern, startar bensinkranen far iväg och kör en sväng och sedan börjar den läcka igen. förgasaren får så mycket bensin så den läcker upp till luftburken och igenom hålen på luftburken. Det är bara den vänstra förgasaren som läcker. Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel?
/Mvh

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Ta isär den, flottören har säkert hängt sig. Kolla så den inte kärvar, kanske finns lite avlagringar där efter sommarförvarning.

pette_mm

Aktiv medlem
25 mar 2008
56
0
6
Jag har tagit isär och rört på den och kikat och det ser bra ut den guppar upp och ner lätt.

pette_mm

Aktiv medlem
25 mar 2008
56
0
6
Problemet fixar, det var i flottören. Det lilla hålet där soppan kommer in var det en liten bit av låspastan från skruven som hade kilat fast. Tack för svaret annars hade jag inte kollat upp det igen:)

pette_mm

Aktiv medlem
25 mar 2008
56
0
6
En fråga, kan det nu ha läkt bensin ner i vevhuset och det ligger där? Om det kan ha gjort de, hur får jag bort det?

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ta bort tändstiften och dra runt motorn å håll fullgas. Startar man en skoter som har vevhuset fylld med bensin kan man böja vevstaken...

pette_mm

Aktiv medlem
25 mar 2008
56
0
6
Ok, när det hände så tänkte jag gå och starta skotern. Gjorde som vanligt tog tag i snöret och drog då hörde jag något metalliskt ljud som lät konstigt men sedan blev den som vanlig. Fick aldrig skotern att starta dock, men kan det ha hänt något med veven då? Vet man på något sätt om det har hänt något?