Förknasarfråga.

swback

Medlem
14 mar 2011
26
0
1
Luleå
På mikunigasarna är det luftskruv och bränsleskruv dom vita plastskruvarna.Skruva in mindre bränsle och skruva ut mera sås på plastskruvarna?Är det så?Är det nån speciell inställning man ska följa?Det är väl egentligen bara gassvaret man justerar på dom.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.707
832
113
Kramfors
Nu har jag inte sett förgasarna som sitter på din skoter men jag har sett en hel del mikunisar och inga har haft både luftskruv och bensinskruv. Du har däremot tomg skruv som höjer o sänker trottlarna . Sedan bör du ha en luftbränsle blandskruv och den justerar du tills tomg är stabilast möjliga. Du bör få till stabil tomgång innom 3/4 öppen skruv till 1,5 varv öppen annars sitter det fel storlek i lågfarten.

Om skruven sitter före trottel ger den mer luft om du skruvar ut och om den sitter efter trottel ger den mer soppa om du skruvar ut.

Peckson

Välkänd medlem
1 jan 2000
132
0
6
www.pfracing.se
Dom vita rattana som sitter i sidan av förgasaren är en Bränsle justerskruv. Du kan fin justera lågfarten med den och funkar skruva ut = mer bränsle.. Dom små skruvarna längst bak på gasaren som sitter snet uppåt är en Luft Skruv den funkar = skruva in fetare bränsleblandning skruva ut = magrare.

swback

Medlem
14 mar 2011
26
0
1
Luleå
Nu har jag koll på skruvarna.Försökte justera lite idag men den svarar inte hundra från tomgång när man pumpar till med gasen.Efter ca 3000 varv svarar den bra.Har gått ner från 470 till 450 huvudmunstycke.Testar vidare imorgon.