Förlänga renegade 137-146" ?

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Har börjat titta på camoplast peak mattan men den finns inte i renegadens längd ,då funderas även på förlängning , frågorna lyder
Är det någon som förlängt en renegade utan förlänga chassiet?eller ryms boggien innanför tunneln?
Är det någon som vet om den peak mattan går in rakt av eller åker man på att byta drivhjulen också? Sitter väl 8kuggars orginal på renegaden,finns det mindre till brp?
Är denna mattan värd att köpa eller finns det någon annan matta som är bättre för mig till renegade XP ?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak
Något du ska tänka på är att om du är en såndär wannabehoppare som gillar att köra rakt upp för kanter och landa på vändhjulen så ska du INTE förlänga en renegade. Gadens boggiskenor är extremt styva bakerst, bakom saxen, men rätt tunna från saxen och frammåt. Och övergången från hög/styv skena till låg/mjuk är väldigt kort. Detta gör att all flex koncentreras till området precis framför saxen, där skenan minskar drastiskt i höjd, och skenorna viker sej där för tämligen små påfrestningar.

Finns väldigt fina mattor i 137" numera, orginal 44a från fjolårets Freeride eller den med högre kammar från årets t.ex

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Org 44 från freeriden är inte det samma 44 som jag redan har orginal på min ? Blir det märkbar skillnad att byta till 51-57-59 mm matta när mönstret är det samma som man redan har , slänger man pengarna i sjön ?