Tror inte de finns nåt bolt on kit till detta. Lättast och billigast är nog att hitta en mtx boggie å montera dit passar dock inte direkt utan fästen måste flyttas bla.
OFT har en förlängningsskena 153" - 162" passar även 144-153", 9 tum längre. Har en sån på min phazer som är förlängd från 144 - 153". Kolla med NTC i Ajaur
Tack för tipset har skickat iväg mail till skoterdelen, abris snö, duells, ntc m.m. ... Tanken är att jag kommit över en matta billigt 3000:- och istället för att köpa en ny matta för 8000:- tar jag den för 3000 och samtidigt förlänger skotern...
Jag förlängde min nytro med kittet som NTC säljer och det har fungerat riktigt bra. Jag förlängde från 153 till 162.
Jag minns inte riktigt vad det kostade men har för mig att det var kring 2-3tusen.
Mhm... tror som skotertoken att de kan bli riktigt bra frågan är nu vad dom säger.... har aldrig sett/hört någon XTX som är förläng med skenor. Funderar på om det inte finns att man skulle hitta på något själv... får se lär få svar på måndag...
Jag denna förlängning med matta och skenor kostar mig 1395 + 2500. Minus 1000kr för gammla mattan. Det är 09:ans mtx orginal matta med 57mm. Som jag ska kapa ner till 51 lr 44. Kommer detta bli bra om man lägger in den ekonomiska biten ? eller skulle jag köpt en 44 och behållt 144" längden ?
Det är inte dåligt med böjda skenor, så vida man inte nu har 200+hk för då blir det omöjligt att ens försöka hålla ner nosen. Men på en standardmaskin är det inte dåligt med det. bland annat rmk hade det som standard fram till -12.
Som sagt, förlägning 153-162 borde funka liknande dessa 153"-162" i Billet alu
Men stämmer delningen på mattan eller måste du byta drivhjul. Om jag förstått det rätt så har Nytro MTX 153" drivhjul med 3.0 delning och inte 2.52 som RTX och XTX. Men du kanske har hittat en Polaris matta eller liknande
Köpte mattan idag det är en 2.52 delning. Inga problem såhär långt ska börja tricksa lite te veckan. ska bli kul att se om detta går. Som vi pratat om tidigare ska det bli intressant med dom uppåtvinklade skenorna vad det kan ge för känsla. Mattan är från en 2009 MTX kanske e dom nyare som har 3.0 delningen ?. kan det vara första förlängda XTX i sverige ?
153" har alltid 3" delning. Om det ska vara 2,52" så är mattan 151" eller 159". men det är ingen fara, då passar du bara på att inskaffa ett par riktiga drivhjul i samma veva. Avid nonslip!