Förlängningskit hjälp

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Hejsan! Är uppe i ganska många trådar nu har jag märkt men hehe :p

undrar hur det är med det här förlängningskitet http://www.stenmarksmaskin.se/slide-forlangning-yamaha-p-12878.aspx hur monteras det och är det bra och så? Vill nämligen förlänga min Yamaha Srx 600-99 men ere värt det eller ere bara trams, kanske inte håller så bra ? Vill ha lite Bra/dåliga saker om det där :D Sen så står det ju att man kan förlänga 307cm till 345cm ? 307+20=327 ju? Jag förstår inte riktigt hur det blir så :)

tråden kanske skall vara i teknik men tänkte att det va yamaha relaterat så.

MVH

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
ska man köpa 2 st 20cm ? Då blire ju såklart men hur är det med förlängningskit då? hållbart? värt pengar o så? vettigt liksom?

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
307 är hela matt längden runt, Så om du förlänger skenorna med 20cm så bör mattan bli ungefär 40cm längre då du behöver 20cm mer matta både uppe och nere =)

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
aah juste :) då förstår jag, tack tack

men det jag undrar fortförande är hur hållbarheten är med dom? Om dom är bra liksom.

mvh

J

Jona$

hållbarheten är helt ok, det som inte faller mig på läppen är att man inte kan har slides på den förlängningen.. kika på tracksofusa istället, om du har tid att vänta.

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
okej, slides måste man väl ha? :S sidan verkade bra men hitta inget till yamaha srx, bara nya phazer osv.

J

Jona$

Snackar du om, står i klartext på svenska, yamaha -04 och äldre samt phazer 07-10

Och ja det är en bra ide att ha slides bak. Men förlänga en srx 600?

fixa framvagnen och boggin om det inte redan är gjort och nöjd dig med det tills du har pengarna att satsa i ett nyare chassi är mitt råd.

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
aa jo, höjja den i boggien bör ju räcka, den tar sig fram helt okej här där jag bor i stockholms skärgårn :) 65-75cm snöduger den för iaf :)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Behåll den som den är - en utmärkt ledracer.

Original håller värdet bäst. Snart är alla gamla skotrar söndermoddade, då är det ju extra kul med en originalmaskin. :)