Går enkelt att få till org storlek och nästan mindre geom att torka av den noga med förtunning. Man får ännu värre förminskning om man låter den bada i förtunning någon timma men då tar torktiden längre tid. Men om den fortfarande är något för lång kan man superlimma fast den bit för bit trycka ihop den något ,,limmet torkar ju fort. Men bäst off bäst vid all montering av topplock med oringar är att köpa Locktites packningsspray och blåsa hela cylindertoppsytan med ett ganska regält lager och låta det torka i ca 20 min eller flera timmar ,,då funkar det som ett starkt lim så man kan lägga dit en betydligt för lång oring utan problem. Denna packningsspray är så bra att toppen i stort sett håller tätt utan oringar!! Jag kör oringar från 1998 och har återmonterat dom x antal ggr utan läkage,,har man inga skader på dom så byt inte i onödan. Jag sprutar denna paningsspray på alla sorters topplockspackningar och kan därför återmontera dom minst 3-5ggr och är det plåtpackningar går dom återmontera hur många ggr som helst med locktite.
Sprayen kostar en aning men är värd varenda kr och återfinns på mekonomen mf ställen.