Inte samma sak men när jag var ute efter en annan bil kikade jag på vad en 525 170-192 hk skulle kosta i mitt namn i trafikförsäkring per år. ~17-19.000Tror inte det skiljer en spänn i försäkring mellan 6 och 700. Polaren bytte från en Renegade 600 till en 800 i vintras och det gjorde ingen skillnad alls för honom.
Tidigare har det varit en gräns på 100 kusar som gjort skillnad men den gränsen passeras ju med en 600 av skapligt modernt snitt.
Visst dom har billig premie, men skulle något hända så kostar självrisken på Dina ca 10000. Länets är nog bäst att ha att göra med, billig självrisk och kvaddar man skotern så går det fort att lösa det hela!Ett tips är att gå in på www.dina.se och göra en koll.
Brukar finnas riktigt billiga alternativ där.
jo det e sant, svindyr självrisk, 10000 för vagnskada. men jag kör trafik försäkring på DINA och tar jag resten på BRPs märkesförsäkring. så blir den kvaddad e det BRP (min ski-doo återförsljare) som jag ska höra av mig till, tror självrisken hos dom e 2-3000. totalt så kostar min försäkring strax under 4000kr hel/helår.Visst dom har billig premie, men skulle något hända så kostar självrisken på Dina ca 10000. Länets är nog bäst att ha att göra med, billig självrisk och kvaddar man skotern så går det fort att lösa det hela!