Försökt fixa till gruvbrgsleden i kväll

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har sladdat från jvg till Gruvberget 2ggr, backen upp mot korset till Börsttjärn 3ggr

Från korset mot Börsttjärn och till Gruvberget är det nu relativt hyfsat men backen upp mot korset är enormt gropigt fortfarande, skulle behövts 23 ggr i ställe för bara 3

Fattar inte att våra snöskotervänner vill ha leden på detta vis, grundunderlaget är helt slätt men består nu av 0,5 m gropar och 0,5 m myrstackar, med ett någorlunda jämt gaspådrag oavsett fart borde denna bit vara slät som ett salsgolv

Kan det vara så att vissa tror att det är K2 som ska bestigas och inte förstår att det är en högst medioker backe

För mig liknar det uttrycket "såga inte av den gren du sitter på" eller "som man bäddar får man ligga" Mao, ganska troligt att dom som skottat upp myrstackarna själva drabbas av puckelpisten
 

Ackeman

Medlem
6 dec 2010
6
0
1
Boden
Jag håller med fullständigt i beskrivningen av lederna och orsaken till varför de är så gropiga. Jag tror ju iofs inte att det finns ngt botemedel som fungerar på kort sikt. Om man stannar och lyssnar till hur folk kör så fattar man snabbt orskaen till groparna/högarna. Det är Inte jämna gaspådrag. Det pumpas frenetiskt med gastummen. Då blir det ojämnt.. Kan vara en mognadssak kanske.

Jag tror att sättet att komma åt det hela är information och information, om man inte skall reglera körning med muskelmaskin eller högkamsmatta. Men det skulle ta bort en del av tjusningen med skoterkörning - friheten.

Jag vill glänsa lite sol på mig själv och säga att jag kör själv med hästkrafter och högkam, men jag anstränger mig för att inte förstöra lederna då jag nyttjar dem. Det finns ju områden vid sidan om som man kan leka på om lusten faller på.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag håller med fullständigt i beskrivningen av lederna och orsaken till varför de är så gropiga. Jag tror ju iofs inte att det finns ngt botemedel som fungerar på kort sikt. Om man stannar och lyssnar till hur folk kör så fattar man snabbt orskaen till groparna/högarna. Det är Inte jämna gaspådrag. Det pumpas frenetiskt med gastummen. Då blir det ojämnt.. Kan vara en mognadssak kanske.

Jag tror att sättet att komma åt det hela är information och information, om man inte skall reglera körning med muskelmaskin eller högkamsmatta. Men det skulle ta bort en del av tjusningen med skoterkörning - friheten.

Jag vill glänsa lite sol på mig själv och säga att jag kör själv med hästkrafter och högkam, men jag anstränger mig för att inte förstöra lederna då jag nyttjar dem. Det finns ju områden vid sidan om som man kan leka på om lusten faller på.
Fler av din sort och vi skulle ha betydligt bättre leder, +++++ till dig
 

Ackeman

Medlem
6 dec 2010
6
0
1
Boden
Haha, jag ryser vid tanken på fler av mig... Skämt å sido, tackar. Jag gör det jag kan.

Finns det funderingar på att sprida lite information för att kanske fånga in några busförare..?
 
Senast redigerad av en moderator: