Förstärka framvagn RE-X

sekasamt

Medlem
22 jan 2012
20
0
1
Stavred
Vad har ni förstärkt på för ställen? och vars har ni köpt dom?

Finns det nån som säljer dessa förstärkningar till s-modulen i Sverige?

post-3766-1263397625.jpg

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Jag ska montera grip n rip förstärkning på min rave här i veckan tänkte ja. Men du vill alltså förstärka främre plåten på smodulen? Behövs de? Vad är de på för maskin?

sekasamt

Medlem
22 jan 2012
20
0
1
Stavred
Grip N rip´s kit är bra, men det räcker inte. Denna bild är från en XP men, är ju samma s-modul på re-x chassiet med. Denna plåt förstärker modulen, RS modellerna har en liknande plåt ´på modulen fast mycket mindre, så enligt Racedep, så behövs det ju.

Hur gör alla crossåkare som bränner runt med denna klena konstruktion?

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Har du RS s-modul? Jämför man art nummer å bilder på brp parts så har RS en annan modul med en förstärkning där fram, så även på min Rave 800 -12. Jag googla s modul förut och hittade en bild på doo (tror ja de va) med en riktig HD alu plåt som man kunde förstärka främre plåten med. Hittade den inte nu dock... :)

Edit. Såg att du nämnde RS modulen och att den enligt dig är för klen...

Last edited:

sekasamt

Medlem
22 jan 2012
20
0
1
Stavred
Jag har en xp 600 sdi-08, så jag har inte RS modulen. RS har som sagt en extra plåt på framsidan, men det räcker inte. Vill man göra det bättre skruva man dit en sån alu plåt som på bilden ovan.

Det är längst ut mot övre a-armsinfästningen som min modul är sne. Har jag haft en RS så har det blivit samma där, för RS modulen har inte sin förstärkningsplåt där.