Första svängen med nya motorn =)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Måste man packa upp den? Nää jag plockade ner filmen från länken körde den sen med quicktime. Topic igen den där skotran ser fin ut och låter plus att den verkar gå fint som tusan :). Men det lät lite för mycket för mitt tycke ;) hur som helst; alltid kul med filmer!

Scootch

Aktiv medlem
23 nov 2005
62
0
6
Luleå
Det är en pro 800 motor som jag köpte av ett raceteam i canada när de gick över till 600.
Hade lite trubbel med statorspole mm så den gick inte förän i mitten av denna sommar trotts att jag hade motorn till handa i slutet på förra vintern.

Jag tycker själv att den låter lite väl mycket. Är dock godkänd för racing så under tävlingar och när man köra hemma vid kusten går det väl an. Ska dock försöka göra om burken från 440in så att det passar till dubbelrören. Kan vara bra att ha när man åker till fjällen iaf.
Lite orolig att den ska "kvävas".
Stor motor "stora avgaser :rolleyes:

Den är då riktigt kul att köra. Inte som nått jag prövat tidigare. Ska börja bestycka ner den nu och se om man får den att gå lite renare sen bär det av till PF.

Har lite annat pill som handtagsvärmare och kylvattentempmätare att koppla också men det skall nog gå bra.

Det är ju bara att fråga om ni undrar nått. Skotar kan man snacka länge ;)