Förvaring av skotern?

Gabriella82

Välkänd medlem
3 nov 2006
418
0
16
Hur förvarar man bäst skotern vintertid. Är det bäåttre att den får stå ute hela tiden eller ut och in i varmgarage? Efter körning brukar ni rensa ut med snö i boggi systemet och matta och däremellan?

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Hur förvarar man bäst skotern vintertid. Är det bäåttre att den får stå ute hela tiden eller ut och in i varmgarage? Efter körning brukar ni rensa ut med snö i boggi systemet och matta och däremellan?
Jag kör in och ut ur ett varmgarage med min. Har även en polaris som är i ett kall garage med en ztec laddare på hela tiden. Om du har skotern ute så är det bra att palla upp bakändan och innan du far och kör och köra runt mattan lite så att du värmer upp variatorena ordentligt, så du inte bränner din remm. Jag sover mycket bättre då jag vet att min ögonsten är inlåst:) Du Gabriel82 Pm din email adress så ska jag skicka en jätte bra bok på service tips på Yamaha variatorer. Boken går igenom hur du tar hand om dina variatorer och ställer in dom. Du verkar vara lika nogrann som mig:)

/Rizzzo

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Min får stå ute uppallad under kapell men jag planerar att bygga mig ett isolerat förråd att ställa den i. Tanken är att kunna värma upp till några plusgrader då och då så att den blir avisad. Kylan skadar nog inte maskinen lika mycket som fukt och solen (UV).