F8 2010. Ny på Cat!

lennart wiklund

Välkänd medlem
21 feb 2007
117
0
16
Hej! Nyss köpt en F8 sno pro 2010. Har lite frågor då cat är för mej nytt märke. Maskinen har gått 440 mil ungefär. Diamond driven servad med oljebyte för 50 mil sedan. Håller maskinen i vinter då funderar jag på att riva driven för lagerbyte till våren. Är det vettigt? Hört att det finns bättre lager som tydligen ska hålla. Sedan fungerar inte bränslemätaren,vad kan fela där? Syns ingenting i displayen,allt är borta till bränslet. Givare i tank? Eller fel i display? Går det att montera drag på orginalbågen? Håller den? Vill gärna kunna hänga dit en packkälke. Några fler standardfel på dessa maskiner? Fyll gärna på ni articåkare som kan dessa maskiner!! När är kolvbyte rekommenderat? Stiftbyte? Vilka stift sitter det i dessa? Såg att det sitter 4st iallafall. Tackar på förhand för tips och info.
 

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
finns piratdrag som går att montera, man sätter det i tunnel och lyftbågen. Kolvbyte är på 500mil enligt servicechemat. Stiftbyte, 150mil Br9eya.
Lager i DD, kan hålla länge men det skadar inte att man blockar isär och kollar status. Bengans motor säljer nå "bättre" lager.
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Bränslegivaren går mäta upp. Se till att ladda ner en service manual så finns beskrivningar och elschema.

Lager köp SKF lager hos närmaste handlare. Fixa det till sommaren. Skulle nog hävda att riktigt olje service är det viktigaste. Få ut allt skräp och hålla rent.