Farlig mountain lite

GoodbyeET340

Medlem
2 jan 2007
14
0
1
Skitsel
"rollade" just med min mountain lite.Har bytt till andra dämpare som ska vara värre.(ombyggda kayaba).Problem med inställningarna.Aldeles för mjuk runt om&hårt skid tryck.Fick ett kast som resulterade i en trasig ruta&hastighetsmätare.Är skeptisk.Funderar på att byta bort skiten om jag inte får till den.Känns väldigt nervös både på&utanför leden.Hade en gammal REV tidigare som gick betydligt skönare.

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Och vad får man ut av detta? Att en felinställd skoter beter sig dåligt är inte alls svårt att konstatera.

GoodbyeET340

Medlem
2 jan 2007
14
0
1
Skitsel
En helt ny chassie konstruktion kan ochså vara kass....Min fundering är även om framvagnen har för mkt toe in.Har inte kört nån annan phazer.Skulle vara kul att höra andras omdömen.

E

ejwbegysv

Den är vinglig och för mjuk i dämparna orginal iaf... det är en sak som är säker..

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
enligt mig så ska en lössnömaskin vara mjuk i dämpningen då man inte har samma behov av hårda dämpare som en LEDMASKIN. detta gör att man får mer flyt i körningen. att dessa också e vingliga beror på att dessa maskiner e smalare mellan medarna för att dom skall vara mer lättkörda i LÖSSNÖ. sen kan det ju vara att medarna inte e korrekt inställda men jag tror att problemet inte sitter i skotern utan att den används inte på rätt sätt. att jämföra den med en rev går liksom inte då dessa skotrar har helt olika användningsområden. sen att en mountain kräver mer kroppsarbete är också en faktor-

begrunda detta