min skoter började gå dåligt nu i helgen när vi var ute och körde, och eftersom att jag redan läst ett inlägg om avgasportarna så blev man ju paranoid.(inlägget handlade om avgasportarna som sitter i 800:an brukade gå sönder på grund av nått ?) så jag for till den lokala åf och han sa att jag skulle skruva lös portarna och rengöra dem från allt slagg.
nu till problemet, den enda gled ut och in hur enkelt som helst, men den andra fick jag slita ut för att den skulle komma. visst det var mycket skit på dem, men inte var det väl det som gjorde att den satt fast ?
såg i det förra inlägget om rostfria portar, kan det vara en fördel att byta till dem ? (motorn än en -03:as 800:a)
sen tänkte jag höra ifall någon som har en Polaris 800 med vforce3 kunde försöka förklara till mig hur stor skillnaden blivit funderar på att köpa sådana, men jag vill ju först veta ifall dem som redan har vforce3 är nöjda.
tack för svar / Jonte
nu till problemet, den enda gled ut och in hur enkelt som helst, men den andra fick jag slita ut för att den skulle komma. visst det var mycket skit på dem, men inte var det väl det som gjorde att den satt fast ?
såg i det förra inlägget om rostfria portar, kan det vara en fördel att byta till dem ? (motorn än en -03:as 800:a)
sen tänkte jag höra ifall någon som har en Polaris 800 med vforce3 kunde försöka förklara till mig hur stor skillnaden blivit funderar på att köpa sådana, men jag vill ju först veta ifall dem som redan har vforce3 är nöjda.
tack för svar / Jonte