Fel på tändningen?

R

räsern

Hej nu är så här att jag har haft en derbi senda och när jag hade den kunde han tvärt börja som strypa på varven. Och det är inget med förgasaren har gått åtskilliga gånger. Jag misstänker att det uppkommer vid fukt, men har även uppkommit utan, Kan det vara så att kåpan till statorplattan inte håller tätt? kan säga att jag ger fullgas på filmen! Och den får inte för mycket bensin så de äre inte lönt å säga! Provat med ny tändhatt och tändstift. Så är Cdi boxen boven?

här är filmen http://www.youtube.com/watch?v=qPDd5i9nxWE&NR=1

R

räsern

Nej borde han inte jämnt gå så då? , sen tvär blir den sådär sen låter man den stå ett tag då går han fint. han kan gå bra en hel vecka med. Handlar inte heller om hur länge man kör,

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.250
1.086
113
Stora Blåsjön
Blev liknande på quaden och då ville den verkligen inte gå på fullgas, dock inte jämt.
Började felsöka tändningen för det lät som den klippte tändningen och hade inte en tanke att kolla reedsen på en 5timmar gammal motor. Men det var dom. Det var inga delar borta på dom hade bara delat på sig mellan lagren.

R

räsern

Blir å ut å säkerhets kolla imorgon! Inga andra förslag på vad man kan passa på å kolla gällande det här?

R

räsern

har kollat reedventilerna, dom var det inge fel på! Så inga fler förslag?

R

räsern

haha tanken var att den skulle säljas innan vintern så man har råd att tanka bensin i skotern ;)