så har jag lärt mig nåt nytt. Efter ljuvlig myrsurf i djupsnö följt av en natts vila var skotern död. Gul lampa och Error 43. Då går den inte att starta och dan är förstörd.
Efter att ha googlat runt med låååångsam uppkoppling i fjällen landade domen på fukt i bränslerelät. Lätt att lösa om man har med sig ett varmt garage i ryggsäcken. Har man inte det blir det McGyver för att torka upp elkomponenterna.
Några frågor dyker upp:
- Vem har satt elgrejerna rakt nedanför luftintaget och sen satt dit saker som inte tål vatten?
- törs man sätta igen luftintaget med mesh? Skotern gick het i våras så mycket luft verkar behövas.
- Om nu Yamaha är det driftsäkraste alternativet, hur törs ni andra lämna varmgaraget och åka i terrängen?
- Skakar Yamahacenter fram ett nytt relä innan midsommar?
/
Efter att ha googlat runt med låååångsam uppkoppling i fjällen landade domen på fukt i bränslerelät. Lätt att lösa om man har med sig ett varmt garage i ryggsäcken. Har man inte det blir det McGyver för att torka upp elkomponenterna.
Några frågor dyker upp:
- Vem har satt elgrejerna rakt nedanför luftintaget och sen satt dit saker som inte tål vatten?
- törs man sätta igen luftintaget med mesh? Skotern gick het i våras så mycket luft verkar behövas.
- Om nu Yamaha är det driftsäkraste alternativet, hur törs ni andra lämna varmgaraget och åka i terrängen?
- Skakar Yamahacenter fram ett nytt relä innan midsommar?
/