felkod 84 venture

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
Hej har en venture -13 så fort jag sätter på tändningen blinkar motorlampan och jag får felkod 84 slocknar efter ca 20 sec koden är väl tors systemet men skotern går lite halvdåligt på låga varv oxå nån som haft liknande problem??

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Har ingen direkt erfarenhet av venture, men antar att systemet är samma som på nytron? då är felkod 84 TORS iaf, har du kollat gashandtag så de inte "glappar" något? samt att gaswiren inte är för sträckt, prova starta skotern med styret vridet fullt åt vänster, då borde wiren slakna om de är det. tors systemet går ju även att brygga och koppla ur, men på en såpass ny (och helt original motormässigt antar jag?) skoter så ska de ju fungera, och kan ju va värt att ha kvar..

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
Klart de ska fungera det är garanti på skotern men har 12 mil till närmsta yamaha gashantaget har jag kollat det funkar som de ska frågan är om felet ligger nere vid motorn

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
ja, att åka 24 mil för något som förmodligen är ett litet "skitfel" som åtgärdas på några sekunder bara man klurat ut var det är kanske inte är så kul. Prova följ wiren och kolla, alternativt ring till din ÅF och hör med dom vars dom tror att felet kan vara, det kanske är något "typiskt" litet fel, man vet aldrig :) kolla om kontakterna till torsen sitter i som dom ska? kan nog tyvärr inte bidra med mer hjälp då jag som sagt aldrig pulat med en venture, men jag hoppas att det löser sig för dig. Lycka till :)