Felkoder EXT 580 EFI .1995

Parka

Medlem
1 mar 2011
24
0
1
Öregrund
Hejsan.

Vart o hur ser man felkoder på en sådan här?
Har ett konstigt elfel tror jag o kanske det kan hjälpa mej att söka vidare..

MYCKET tacksam för svar o hjälp...

Micke (skoteramatör)

Parka

Medlem
1 mar 2011
24
0
1
Öregrund
Skotern tvärstannade bara...
Nu ser jag att boxen glöder till rött en sekund när jag slår på tändningen, (Hittade dioden till slut)
Har gnista på stiften, o soppa kommer fram..
Tänder till 1 eller 2 ggr när man rycker i snöret men händer inte ett dugg mer.. Ingen respons på något sätt.
Provat med startgas men icke då....
Har kollat anslutningar överallt tror jag o finns inte en gnutta ärg på dem...
Skulle vara så tacksam för ider tips o hjälp...

Micke

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Har du ett fräscht batteri?
Dom där äldre verkar vara ganska känsliga för sådant.

Jag hare en såndär med startproblem en gång, Pumpen gick och hade gnista men den gick ej.

Kopplade på laddare och då startade den. Detta hände några gånger, sedan bytte jag batteri... :)

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Hej
Har du fått till det?
Har en 700a med samma problem.
Skulle vara kul om du hade löst problemet eller fått några tips!

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Allt behöver inte bero på EFIn bara för att det är en EFI. Har du komp ? Kanske sprucken oring i toppen så den drar in vatten ?

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Om lampan till EFI bara lyser 1 gång är allt ok med den. Vid fel blinkar den och ger felkoder.

joppis

Ny medlem
19 jan 2011
4
0
1
Godkväll folkens... äger en wildcat 700efi-95 med gnistproblematik även på den. Har införskaffat mig beg statorlindning o cdi-box. Har även ett sprillans nytt batt i som jag o min polare testade idag för nån timme sen. Har kommit så långt att jag konstatera bara en antydan till gnista precis vid startögonblicket och sen dött... då hade vi skiftat ut till min beg cdi.box och helt nytt batteri men samma visa då. ska fortsätta imorgon och låna mig en svart rund sak som tändkablarna kommer ut från innan dom når stiften(tror de ä en tänd.givare) och funkar inte det så prövar jag med att byta statorlindning... ska kolla i cd jag har m serv.manual f skotern hur många ohm´s motstånd det ska va när den är ok. kanske nån där ute som vet direkt??? hör av mig hit igen om jag får fart på ASET igen ;)

joppis

Ny medlem
19 jan 2011
4
0
1
Hej igen från mig. Nu går skotern igen. Det va en lös jordledning som hängde och slängde. Den hade lossnat från ringkabelskon och satt skruvad i bågen som sitter bakom batt mot din högra fot så att säga. Skarvade på en ny ledning o kabelsko. Vred på tändningen, hörde benspumpen spinna lite, drog i snöret och grisen startade direkt :) tyvärr ingen snö om dagen så får vänta med testrepan till närmare jul.
Så tror det kan va värt mycket för dom som har gnist problem att kolla över alla ledningar oavsett vad dom har för syfte. Och jordningen är väl helt avgörande för att de ska va en krets för 12v att strömma runt i..... Mvh joppis...