Fet 600 SDI

Clas

Aktiv medlem
13 nov 2005
64
0
6
Luleå
Hej Behöver lite tips
07 Renegade 600 SDI - orginal, inget bytt
Svarta stift
Bluddrar ofta, speciellt över 1000 m
Drar lika mycket soppa eller mer än polarens 800 Renegde 08
Är det normat? Eller kan man "programera" om den på nåt sätt?

Backshift, eller på svenska, nedväxling.
Maskinen växlar inte ner fort nog
Ex. Jag kör uppför fjäll med WOT, ok i början sedan börjar det gå trögt när det brantar på, ingen nedväxling utan hela tiden på "femman". Måste släppa gasen och gasa på igen för att få växling i variatorn. Går detta att fixa på nåt sätt?

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
beträffande utväxlingen.. testa att sänka ramperna lite

ang bensinförbrukningen osv.. så kan det vara många saker, har du kollat givarna?

Clas

Aktiv medlem
13 nov 2005
64
0
6
Luleå
beträffande utväxlingen.. testa att sänka ramperna lite

ang bensinförbrukningen osv.. så kan det vara många saker, har du kollat givarna?
Hej tack för svar, jag borde skrivit: svara som om du skrev "skidoo for dumies"

Ramperna? är det den inställning som finns på primärvariatorn? Eller ska man skruva isär nåt?

Givarna? Vilka givare? Verkstan där jag brukar serva maskinen pratade om ett "höghöjsdprogram" men det verkar knasigt då jag mest kör vid kusten. Någon som bytt "program" på sin SDI?

För info
Jag behöver inte hög toppfart, nu ca 165 enligt gps det skulle räcka med 130 bara det gick j-vla snabbt dit

Last edited:

Clas

Aktiv medlem
13 nov 2005
64
0
6
Luleå
Har en polare som haft en xrs 600 sdi, hans växlade också som en kossa. På med ett V-kitt och problemet är löst med backshiften..
Hej tack för svar
som sagt, jag borde skrivit: svara som om du skrev "skidoo for dumies"

V-kitt, ok men kan du be polarn om länken till det han beställde, det finns juh 1000 olika, jag menar så man får den som passar en 600