fett till vev thundercat

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Jag jobbar som smörjare "Tribolog" och jag kan rekommendera dig Statoils Uniway Lix22 eller Lix 625. Då det är ett mycket bra fett, som tål hög temperatur + låg värme. Kör detta i våra Sågmaskiner.. Sen finns även Omegas omega 85. Men jag rekommenderar Statoil.

Trevlig helg =)

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Har jämtfört snöskoter återförsäljarnas tips på fett. Som dom dessutom tar 800 kr för 50 Gram, och den har samma viskositet/densitet som detta fett. Bara ett annat namn och färg som skiljer dessa åt.
Annars funkar även Mobils egna Rödfett, dock är det mest för konstant hetta.. Men jag kan inte namnet på denna då vi endast använder Statoil, och dom andra fabrikerna inom min koncern använder shell.

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Litium baserade fetter allesammans. Men dock ryktas det att Statoil kommer inom en snar framtid släppa ett alround fett som funkar till tamefan allt.. :)

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Edit: Kör du med Batteri-spruta så brukar det sitta en manometer på dessa så du enkelt ser hut många G du har pumpat i. Om du kör handspruta så är ungeför 4 SLAG 5 gram fett =)

Jävlar, börjar bli full därav såhära många inlägg men men hehe hoppas du fått lite pejl på detta..

Last edited:

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Borra ett 1 mm hål från varje vevhus in till balansaxelhuset så är du kvitt problemen. Då kommer gaser med 2-t olja in och smörjer alla lager. Det finns en tråd om detta från mej.