Finns det singel trimpipa till indy 650?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Hejsan jag undar om det finns singel trimpipa till indy 650? Den är ju redan lite famtung så :p
Är den någon som kan tipsa vart man kan köpa pipor till 650 via nätet (både trippel och singel om det nu finns?) det har varit svårt att hitta beggade trimpipor.

mvh/hellboy

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
nehepp igen elit skotermekare som kan ge mig ett svar? Borde ju krylla med sånna här :)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Nånting säger mig att singelpipor till tripplar är rätt så ovanliga,
Jag skulle tro att det isf rör sig om ett hemmasnickrat exemplar, fast jag
tvivlar att någon inte gör singelpipor till en trippel pga att det just är en trippel som mer eller mindre kräver trippelrör för att må bra.

Jag har dock för mig att trippelpipor är ganska mycket lättare än originalrören. Bara slutburken på din maskin väger hur mycket som helst, och huvudröret verkar vara skottsäker plåt.:eek:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Haha jo exakt, det väger som en merca 500 limo :D Skulle bara kolla om det fanns. Är ute efter trippelpipor oxå, fast der är väldigt svårt att hitta sånna beggade :(

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kolla om http://www.tikka.se/ har nån beggad liggandes i nån hylla.
Annars så kan du dra en rövare och kolla med någon skoterdemonteringsfirma.

Såg annars på blocket att nån sålde SLP-rör+SLP-slutburk+munstycken för 4000:- som passar till RXL och RXL är ju en 650 så de borde passa till din motor.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Har hittat en kille som ska sälja DG preformence pipor för 3k, är dom bra eller? Ska prova maila Tikka, men jag tänkte inte lägga ut hur mycket som helst på en gammal skoter så min smärtgräns ligger på igentligen 3k :rolleyes:

TIMJ

Välkänd medlem
23 nov 2004
160
0
6
Norrbotten
Jag körde med aaen pipor i min 650 rxl o dom funkade mycket bra på den i alla fall, gött ljud vart de. Jag vill minnas att jag har sett att tikka har haft pipor till 650 till salu under utförsäljning eller liknande på hemsidan hans.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
mailade tikka, har inte fått nått svar, men jag såg att han hade nästan nya trippel pipor för 4995:-...lite väl :(