finns det svenska försäljare rotax serie 3 big bore kits?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
jag sitter och kollar runt på big bore kits till min 600 ho sdi då min totala okunskap i turbobygge på 2t bara skulle generera ett total haveri..

jag har mailat sledhead racing och rk tech med lite frågor om deras kit, men det verkar vara tungt att svara, vet någon av er om det funkar med bigbore på min sdi? orkar spridarna med om man har boondocker box?

eller ännu bättre, vet ni av någon svensk försäljare av bigbore kits med något humana priser så man helt enkelt kan ringa och fråga?

tack på förhand
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
högfartarna ska klara 70häst styck vet inte hur det fungerar om lågfartarna slutar trycka soppa och att högfartarna tar över eller om e pumpar på allihop på högre varv
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
högfartarna ska klara 70häst styck vet inte hur det fungerar om lågfartarna slutar trycka soppa och att högfartarna tar över eller om e pumpar på allihop på högre varv
okey, ja justja, det såg jag du(lr någon annan) svarat på min turbofråga med, ursäkta min virrighet och tack för hjälpen :D
kan man tvinga spridare trycka mera lr e d som på bilar att man bara kan köpa större?

och, har mailat dom nu, men det bådar ju aldrig gott när pris inte ens är utskrivet på sidan :(
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
fått svar från rk tech nu: "Hello

We can not do the 738cc kit on the SDI engine.. we can only do the big bore on the carbureted engine"

fy faen va trist!!
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
ja är det så att spridarna inte arbetar ihop och effekten kommer gå över 140hk så måste du ju byta spridare, men det är många nyare bilar som kör med liknande spridare så de e väll bara leta lite :)
att pressa spridarna mera kommer nog inte alls hålla för dom maxar flöde för 70häst, sen får du en bra nog snål blandning av soppa tyvärr
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
ja är det så att spridarna inte arbetar ihop och effekten kommer gå över 140hk så måste du ju byta spridare, men det är många nyare bilar som kör med liknande spridare så de e väll bara leta lite :)
att pressa spridarna mera kommer nog inte alls hålla för dom maxar flöde för 70häst, sen får du en bra nog snål blandning av soppa tyvärr
okey, då börjar jag hajja problematiken, men är det bosch på den lr? isf borde man ju kunna gå upp en storlek bara??