Finns pipor till polaris indy 400?

mret340

Ny medlem
13 sept 2008
2
0
1
kalix
hej vet nån om det finns pipor till polaris indy 400 jag har för mej att de gör det men är inte säker och om det finns var kan jag få tag på dessa ?

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Sv: polaris indy 400

Kan inte påminna mig att det nånsin funnits pipor till 400án men singelpipa finns.
Sen är det ju en annan sak att få tag i en då det är ett tag den maskinen var "het" på marknaden om man säger så.
PSI,AAEN,SLP möjligen nån mer trimfirma som haft trimrör till den.
Bara sök på nätet så kanske du har lite tur.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Hej !
Är det nån som vet om det finns pipor till polaris INDY-400 jag har för mej att de gör det men är inte säker och om det finns var kan jag få tag på dessa ?
Var du får tag i singel rör / dubbel rör till denna 20 år gamla maskin vet nog bara gudarna...
Lusläs annonser är ju alltid en bra början ;)

PSI har då tillverkat Twin rör till dem, det vet jag.

Men ett singel rör är att föredra om du inte är väldigt duktig på att skruva/ställa in osv.

Vill du ha mera att åka med så sök rätt på en kpl. INDY-500 motor
betydligt bättre hugga i och mycket enklare än att hålla på och trimma en 20 år gammal 400'a motor ( finns ganska ofta ute på annons )
Bara att lyfta i vad gäller motorfästen, tändning/CDI-box osv osv, allting passar utan modifiering.

.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Enligt Olav Aaen är det samma pipa (enkel) till Indy 400-500,440,488 Trail motorerna iallafall mellan 91-98 enligt hemsidan.

Burck

Välkänd medlem
27 mar 2008
170
0
6
malmberget
Ett tips är ju att skicka in pipan till Tikka så får dom modifiera den istället. Gjorde de med min indy 500 pipa och den gick som ett skållat troll efter de =D