Röret på vänster sida, som hyser krängsninghämmaren, runt där det är svetsat brukar det spricka på ovansidan. Finns uppdatering till det. Bara en alu-platta. Köp den och SVETSA dit den, INTE borra och skruva med de skruvar som medföljer.
Finns även en starkare "bulkhead brace" på vänster sida, som är "förstärkt" på 04orna. Du kan ju köpa hela den eller bara förstärkningssaken av mig.
Tunneln brukar ha en minimal sprickbildning i "kinken" under dynan. Finns uppdatering dit också. Det är stålbrickor, så de nitas dit.
Railsen brukar spricka bakom/framför genomslagsgummit. Ivf 03ornas F7 har "rail braces" på boggieskenornas insida, på mitten där det är relativt lite gods. Då brukar de hålla betydligt bättre än på senare modeller, där de (av någon underlig anledning) plockat bort dessa förstärkningar. På SnoPron har de braces som ligger på utsidan, skulle kunna vara ett komplement.
Boggieskenorna brukar även haverera i ovankant på hålet som vändhjulsaxeln sitter i. Lite svetsa där med någon extra alu-bit blir nog bra.
Byta cylindrar är lite väl overkill. Byta kolvar vid 500 mil ser jag inte som något konstigt alls. Alltid bra med fräscha grejor.
Jag personligen byter kolvar säsongsvis.