firma i norrland som sysslar med utbytescylindrar?

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
skulle omnicasilat en cylle, vet av racingkonsult nere i Hässleby som sysslar med sånt. men finns det ingen i umeå/östersund/norrland?

Perra.S

Aktiv medlem
2 nov 2010
50
0
1
Törs man ha att göra med bengans?

hittade dom här. är dom bra att ha att göra med? http://www.blixtensracing.se/ dock måste jag skicka cylindern isf då dom håller till i boden
Blixten racing avråder jag å det grövsta från. Både jag och en kompis har köpt utbytescylindrar till våra crossar av dem och min hade ett stort hack i cylinderfoten och i kompisens cylinder så var gängorna till ena topplockspinnbulten helt rensade så det behövdes insatsgänga.

Och sen att det tog 4v för dem att skicka min cylle och 3v för dem att skicka den andra gjorde ju inte saken bättre.

A

axelsson_vpg

Var bor du? Westboms i Luleå skickar till England. Tog 1,5v för mig och kostade 1500 kr.

arcticmod

Välkänd medlem
2 feb 2012
128
0
6
vilhelmina
skicka då inte till blixten racing! mycket tjörv gjorde mina cyllar för stora! däremot racingkonsult ha jag bra erfarenhet av

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Blixtens använder jag aldrig mer!! Min cylle var iväg 3 ggr och ändå fick jag köpa en ny cylinder för deras "fix" fungerade inte, fodret sjönk... :-@

racingkonsult skulle jag använda! Obs har bara pratat med honom ej gjort affärer med honom ännu, men han verkade mycket trevlig och gav ett bra intryck på telefon!

Ingen nicasilar om i sverige, allt skickas utomlands. Oftast England.

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
racingkonsult har jag bra erfarenheter utav

jag vet att ingen håller på med nicasil i sverige men det skulle va skönt att kunna lämna cylindern i umeå/östersund/skellefteå och slippa frakten bara

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
motorhuset har utbytessystem med hög kvalitet.
De är leverantör för Cylmo i norge