Fixa fotstegen på Nytron

SamWise

Välkänd medlem
8 feb 2010
101
0
16
Lycksele
De är ju inte bara jag som irriterar mig över att de packar snö på fotstegen på alla nytros.. så min undran är om de är någon som lyckats modda till de så de inte packar så himla mycket? Jag vet att Betterboards är det bästa men har varken pengar eller hjärta att börja skära i skotern som gått knappt 100 mil!
Funderar på att ta upp ett litet hål längst in i fotholkarna och se om de blir bättre... nån som prövat de?

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
De är ju inte bara jag som irriterar mig över att de packar snö på fotstegen på alla nytros.. så min undran är om de är någon som lyckats modda till de så de inte packar så himla mycket? Jag vet att Betterboards är det bästa men har varken pengar eller hjärta att börja skära i skotern som gått knappt 100 mil!
Funderar på att ta upp ett litet hål längst in i fotholkarna och se om de blir bättre... nån som prövat de?

Förstår inte riktigt.. du har varken mage att skära i skotern, och vill inte sätta betterboards. Då blir det svårt att åtgärda problemet unge man! :) Det gör ingen skillnad med ett "litet" hål. Du måste ha hål som är som snusdosor för att snön ska åka igenom. Ett 6mm hål gör nog inte sån stor effekt! :)

SamWise

Välkänd medlem
8 feb 2010
101
0
16
Lycksele
nog förstår jag att de behövs stora hål för att få de bra! men allt som är förbättringar är ju ett plus! jag hade nog tänkt mig ett större hål än 6mm=) typ nästan ett likadant som de befintliga hålen men längst in så de blir lättare att sparka ut snön från holkarna

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Ja gör ett liknande de som är längre bak borde bli stor skillnad. fotstegen på xtx är ju bra om man jämför -08 bara de att de samlas längst in.

SamWise

Välkänd medlem
8 feb 2010
101
0
16
Lycksele
ska nog pröva de! kan ju inte bli sämre iaf=) har kollat lite närmre på betterboards oxå! dom är ju fina! ser ut att kunna bli riktigt bra att sätta på sånna trots allt=)

jlfny

Medlem
1 dec 2008
8
0
1
Norrbotten
Tyvärr blir det mycket dyrare.
Ja,blir det verkligen det? $440x6.8= 2992:-+ca5%tull =3141:-+25%moms = 3927:- därtill kommer postens utlämningsavgift på 100:-
(Och då är ej frakten inräknad, som också beläggs med tull/moms)

Last edited:

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
passar man på att beställa fler grejor samtidigt får man nästan alltid nåt "på köpet" mot om man beställer i Sverige. Sen är amerikanarna duktiga på att "skriva ner" priset.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Som jag ser det finns det 2 bra köpeslösningar:
Betterboards ca 250$ +frakt, moms och tull
Skinz rörfotsteg ca 500$ +frakt, moms och tull

Har inte sett någon bonnalösning ännu, tips mottages gärna!