fjäder i magnapullen Enduro 600 -03

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Någon som kan ge råd hur man smidigast lindar fjädern så man får ner den. Har provat ett bra tag nu men det är helt omöjligt att få till det. Den bara förstör fingrana. Blir tokig snart. gäller enduro 600 -03
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Sv: fjäder i magnapullen

jag har alltid börjat med att lägga ner yttersta varvet i huset och sen tryckt ner resten allt eftersom, dvs inåt

men det är ett j-la tjorvande. sist gick jag till yamahacenter och frågade fastpris - 150spänn! taget omedelbart kan jag nöjt meddela.
han såg dock inte så nöjd ut när jag hämtade tillbaka den :) jag hade då inte gjort det för de pengarna
 

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Sv: fjäder i magnapullen

Får prova utifrån och in som du skriver. Ringde på ett ställe och hörde men dom lät inte det minsta sugen på att fixa det.
 

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Gick ju riktigt bra när man tog den utifrån och in. Kan ju tillägga att vi var två stycken, tror det skulle bli svårt med bara två händer men det skulle nog funka men ta längre tid.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Meningen är ju att man ska behålla järnringen runt och trycka den på plats samtidigt som ringen släpper... Men jag har provat erat sätt också, inte kul....