Fläktkylare 850 etec utan elstart

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
201
0
16
Skulle vilja installera en extra fläktkylare på min 850 etec men saknar elstart som det anges att man måste ha. Är det någon som enbart installerat ett batteri för detta ändamål? Är inte behov av elstarten och behöver byta svänghjul för att installera det så det är inte aktuellt. Vart kopplas det i såna fall på laddning till batteriet?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
11.042
929
113
Kramfors

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.679
508
113
Malå/Adak
Köp Polaris org isrivare så behöver du ingen fläktkylning......
Men 1700+kr och fästen gjorda av samma material som BRPs variatorrullar så dom går av så man tappar rivarna med jämna mellanrum gör ingen glad!

Tre-fyra par rivare har i princip betalt kylarkitet.....Amazon tar 300kr ungefär för ett par BRPs backningsbara "dubbelfjäderrivare" nu.... dom får vara ordentligt mycket sämre för den prisskillnaden.

Det är inget problem montera kylare på skotrar utan batteri, (förmodligen), bara köpa BRPs originalkit och följa installationsmanualen, annars så kontakta någon ÅF i renskötartrakter för dom har garanterat provat allihopa så dom vet exakt hur man ska göra.

Sneeuwscooter

Välkänd medlem
6 jan 2017
185
42
28
Nederländerna
elcomanagement.nl
Köp Polaris org isrivare så behöver du ingen fläktkylning, de är hutlöst bra inga andra kommer i närheten.
Konstigt, för oftast rekommenderar de BRP isrivare och inte Polaris. Även för Polaris, även i USA...
Amazon tar 300kr ungefär för ett par BRPs backningsbara "dubbelfjäderrivare" nu.... dom får vara ordentligt mycket sämre för den prisskillnaden.

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
296
116
43
Vittangi
Kollade upp detta tidigare för min Freeride 2018 med 850 e-tec och ingen elstart (SHOT däremot, men inget batteri), se denna tråd om du får svar på dina frågor där.

Last edited:

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.925
141
63
Skellefteå
Har ni jämfört mot Summit och Freeride - rivarna som kom från 2026? Jag lyfte i dom på vårturnén ifjol och dom har ett grymt marktryck! Går inte att jämföra mot Brp's gamla.