flytta knapparna på styret till tankkåpan

jjohansson

Aktiv medlem
1 okt 2012
52
0
1
umeå
jag tänkte flytta ner alla knappar som sitter vid vänsterhanden med helljus, hand och tumvärmare osv ner till tankkåpan. Jag har hört att de ska vara mer att tänka på en vad man tror? är det någon som har gjort det förut? vad ska man tänka på?

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
tjena!

inte på en rev, men på en enduro och det borde ju va ungefär lika.
hel och halv ljus kan du t.ex koppla på en vippbrytare och sen fästa i tank kåpan, lika så hand och tumvärmare! :)

mvh marcus

jjohansson

Aktiv medlem
1 okt 2012
52
0
1
umeå
Jaa de var så jag tänkte göra men då fick jag höra att de var mycket svårare än så? Men de kan väl inte vara något annat man ska behöva göra?:)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
På en rev är det ett par snäpp svårare då du har allting i samma konsol, och det inte bara är av/på utan mest trelägesbrytare samt återfjärdrande knappar.

Du måste mätta upp alla kablar i konsolen så du får koll på vad dom används till och hur dom används sen klippa bort kontakterna och göra egna och koppla på vippbrytare 3 och 2 läges samt återfjädrande. Du bör med andra ord inte vara helt ny på el för att greja med det där.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Du kan flytta ner hela den där konsollen med knappar som du har på styret och fästa den i kåpan snett framför styret, minns inte exakt vart den är fäst på polarens rev men det funkar och du slipper klippa kablar och jävlas :)