Forlenging 2007 AC Z1 Jag

altnor

Medlem
3 dec 2007
22
0
1
Alta
Hej,
Trenger råd:hmmmm2:
Har en 2007 AC Z1 Jaguar med matta 38x307x32. For å øke fremkommelighet i løs snø ønsker jeg å forlenge mattan. Har fått ett godt tilbud på en 38x345x32 matta. Har nån forlengat 2007/08 AC F-serie eller Z1 til 345 utan att forlenga kjølaren? Jeg får två olika svar når jeg spør. AC forhandlaren sier kjøleren må forlengas mens verkstad som har gjort det förut sejer det går bra utan.
Finns der nån med erfarenhet från längre tids bruk (100 mil)?
Tacknämlig för svar.

altnor

Medlem
3 dec 2007
22
0
1
Alta
Etter å ha sjekket med flere experter har jeg kommet frem til følgende: Kjøleren MÅ flyttes bak og derfor må stussen forlenges. Jeg fant ingen som ville sveise aluminium så da blir det å kutte kjølerør og tilpasse de for gummi og slangeklemmer. Det blir endel kutting og sveising for å forsterke bakparten hvor kjøleren originalt er en del av rammen/tunnellen, men jeg har fått kyndig hjelp og arbeidet starter mandag. Skal ta noen bilder som dokumentasjon dersom noen er interessert. Forlenger-kit til kjelken (skid) fikk jeg fra Tracks-usa. Da kan jeg forlenge sleideren også. Om det blir 32 eller 44 mm kammer på beltet avgjør jeg mandag.:D