Formula III 600 96 Bestyckning mm

Weedo

Medlem
20 sept 2009
24
0
1
Västerås
Hej

Jag har en Ski-doo formula III 600 från 96 som kan böla svarar dåligt på gas från tomgång, specielt när den är kall men även i bland när den är varm. Man kan choka till den snabbt då går det att komma iväg med den. Jag kollade bestyckningen i kväll på den.

Variator sidan 330 huvudmunstycke
30 lågfart
nålen i mitten
Mitten 320 huvudmunstycke
30 lågfart
nålen i mitten
Kedjehus sidan 330 huvudmunstycke
30 lågfart
nålen i mitten
Var hittar man nå bra bestyckningstabeler, jag kollade på BRP part catalogs där stod det att huvudmunstycket skulle vara 330 på sidorna och 320 i mitten, jag trodde att man körde med större i mitten på tripplar?
Lågfart stod det att det skulle vara 50 på sidorna och 55 i mitten så där kan boven vara, för nu sitter det 30. Fast det är ju den amerikanska bestyckningen.

Weedo

Medlem
20 sept 2009
24
0
1
Västerås
Jag beställde 40 till lågfarten och prova med istället för 30 som sitter där nu.

Beställde även ett 330 till mitten cylindern, känns fel att den ska ha ett steg mindre när många brukar ha ett steg högre på mitten i tripplar pågrund av värmen fån cylindrarna på sidan. Jag förstår inte varför dem har så orginal med 320 i mitten och 330 på sidorna?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
30 är i minsta laget på låfarten om man kör på havsnivå. Min hade den bestyckningen då den gått i Laisvall tidigare så jag gick upp som du till 40. Fortfarande gick den lite magert till den blivit varm men sen blev det bra.

Högfarten körde jag original. 330,320,330.

Stiften var bruna och fina.

Jag har kvar samma motor i min mach men andra pipor så bestyckningen nu är annorlunda