Formula Z -95 värd?

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
Har kikat på en formula z -95 med en deffekt kolv för 17 000, här är blocket annonsen:
http://www.blocket.se/vi/7096419.htm?ca=2_s

Jag undrar om jag skulle kunna få ner den till 15 000 om det vore ett värt köp.

Är ny inom skoter så jag vet inte hur mycket skada motorn tar när 1 kolv skär, om veven eller om cylindern tar någon skada? gör dom det?

Tack på förhand =)

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
okej, inga större svårigheter och byta kolv va?:p har gjort det på moppar förut, i princip samma sak skulle jag tro?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
holm_ skrev:
Har kikat på en formula z -95 med en deffekt kolv för 17 000, här är blocket annonsen:

Jag undrar om jag skulle kunna få ner den till 15 000 om det vore ett värt köp.

Är ny inom skoter så jag vet inte hur mycket skada motorn tar när 1 kolv skär, om veven eller om cylindern tar någon skada? gör dom det?

Tack på förhand =)
Det är omöjligt att veta om cylinder, vevstake, vevaxel, block osv. har klarat sig eller inte, om motorn inte är isärtagen så köper du grisen i säcken det kan vara att bara byta kolvar (du byter båda givetvis) men det kan också vara i princip bara skrot av hela motorn, så mitt råd är köp inte utan att kolla noga vad som behöver göras, och om du inte själv är så kunnig så ta med dig någon som kan och vet vad som krävs.

holm_

Välkänd medlem
27 okt 2005
107
0
16
Umeå
MrGreen, tack så mycket för svaret, ska tänka på saken och om jag far å tittar på den så tar jag med mig nån/några kunniga:p