Fotholkar m8

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Jag vill minnas att jag inte kom överens med fotholkarnas palcering kontra styret vid provkörningen sent ivåras. Spekulerar nu för fullt i huru jag ska få "fotholkar" eller motsvarande ca 1dm längre bak.. Styret är redan tiltat framåt. Nån som har utfört liknade ingrepp/har ideer? Gäller M8 -09. Tacksam för svar

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Jo. Nåt sånt var jag inne på, och antagligen slutar det med nåt sånt också. Problemet är att jag vill ändå ha kängorna så långt fram som möjligt på transportsträckorna.. Funderar på typ upp-o-nedvända crossfotpinnar som man kan fixera utfällda, eller nåt sånt..? Det är framför allt för att få mer moment i brottet och mothåll när inte g-kraften räcker till... trots det geniala chassiet. Å andra sidan vill man stå o köra mest hela tiden och då är den nitade konstruktionen klockren o enkel, men men.. det är ju kul att konstruera lite :nod:

Tuktt

Aktiv medlem
27 mar 2008
54
0
1
Boliden/Skellefteå
Joo det är det ju :tongue1: Men du har ju faktiskt en lysande ide på väg med crosspinnarna.
Jag tycker att du ska jobba vidare på den saken till exempel att du köper ett par och sedan
ser du om man kan nita fast dom på nåt fint
sätt och sen så ser du om du kan borra hål så att du kan stoppa in en sprint som kan både hålla upp och ner pinnen med.
sen bara nita fast en kabel med själva fotpinnen i chassiet och sen fästa andra änden i sprinten.
Jag tror det kan bli något bra det där. :cool:

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
lustigt hur smaken kan vara olika. själv hade jag velat ha holkarna längre fram. tåspetsarna mitt för drivaxeln om jag fick som jag ville.

du kan inte flytta fram styret istället för att flytta bak fötterna istället?

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Jo, givetvis, men jag är lite skeptisk till det här med excentriska styrhöjare/styrfästen. ...men faktum är att jag satt senast igår och fluktade på after market products relocator. Kanske inte spelar så stor roll på en mountain ändå? Jaja, får väl se vad som händer, spånar vidare på fotpinnar så länge.